Per rinfurzà più sviluppu di rete di fibra ottica è 5G, a Cummissione Europea pensa à investisce EUR 865 milioni in questi dui spazii in i prossimi trè anni è hà apertu una chjama di pruposte nantu à cumu utilizà sti soldi in modu efficiente.
L'impegnu face parte di u prugramma "CEF Digital" in corso di a Cummissione Europea, chì u so scopu generale hè di sustene è prumove l'investimentu publicu è privatu in l'infrastruttura cunnessa digitale per u bè cumunu di l'Europa è di custruisce una Europa digitale più cunnessa è efficiente..

5E rete G guidanu a lista di l'assignazioni di finanziamentu per via di l'obiettivu di a Cummissione Europea di mira à una larga copertura di e rete 5G è Gigabit per tutti in Europa à a fine di 2030.
In particulare, a Cummissione Europea cerca di cofinanzià prughjetti à grande scala per accelerà l'implementazione di e rete gigabit è e rete autonome 5G., cum'è l'integrazione di edge cloud è capacità di computing in verticali cum'è a salute, manifattura, trasportu è logistica.
A custruzzione è u sviluppu di e rete di backbone hè ancu riceve una priorità alta, cù a Cummissione Europea chì esplora attivamente novi strategie di implementazione è iniziative di aghjurnamentu maiò, mentre fighjendu l'ultime avances in a tecnulugia di cavi in fibra ottica sottumarina è a ricerca in l'informatica quantistica.
A terza fase di u pianu hè ancu dettu chì copre e plataforme digitale per l'operazioni di trasportu è l'operazioni di l'infrastruttura energetica favurite da l'UE..

